Idag

Den här kvällen har varit enormt slapp, Tina är med sina kompisar i Öjebyn och jag har suttit framför datorn i flera timmar. Har fan inte haft ork att göra nånting den här kvällen, blir fint att ha extra energi till imorgon, då har jag och Tina varit tillsammans i fem månader! Och jag hoppas det kommer bli många många många mer månader :)

 Det har blivit vinter nu också, första snön kom igår. Men idag har hälften runnit bort, kommer troligtvis mer imorgon, iallafall om man ska tro smhi och yr.no. Blir fint med snö nu när jag snart får tillbaka körkortet (39dagar), då kan jag fara ut och drifta omkring, fyfan vad kul det kommer bli. Blir skönt att ta sig någonstanns istället för att sitta hemma hela tiden, dock har jag ju bytt bort crossen mot en moped, men den säljer jag naturligtvis direkt när jag fått tillbaka körkortet. Blir ju inga långa svängar med mopeden direkt nu när det är så kallt. Men skönt att ta sig om man vill och köpa något eller fara till Öjebyn.


Funderar på att yra ihop något här i slutet, alltid lika roligt! :D

 Shippen gillade att stjäla tårtor från gamla farbröder, han brukade mumsa i sig dom efter skolan då hans hjärna använt så många kalorier på att läsa matte. Shippen hade stulit inte mindre än åttahundrafyrtiotre tårtor i sin tårt-karriär.
 Men en dag när han skulle stjäla en tårta av Herr Bahnsén så kom denna ypperligt atletiska gubbe Shippen på spåren.
 Shippen hade nämligen börjat mumsa i sig tårtan direkt han tagit den, och det gjorde att tårtsmulor la ett spår på marken efter Shippen.

Shippen hörde ett rop "Ungdjävel, stanna! Stanna säger jag!!" och tittade skräckslagen bakåt. Där ser han Herr Bahnsén i full frustration komma springandes. Han flåsade värre än stora stygga vargen, och det bokstavligen rök ut ur öronen på honom. Shippen började springa, ack, med sina 112 tårt-kilon gick det inte speciellt fort framåt. Det tog inte många sekunder innan Bahnsén ryckte tag i Shippens tröja.

Shippen blev så förskräckt att han fick tårar ur öronen och sket ner sig i tröjan.
Efter denna dag har Shippen inte stulit en enda tårta från någon gammal farbror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0