2månader sen!

Idag är det exakt 2månader sen jag körde bil senast, nu är det bara 3månader kvar tills jag återigen får bege mig ut på vägarna! Men så går det om man råkas ha en gammelvolvo med turbo, 74km/h för fort på 90väg tyckte inte länsstyrelsen om och dömde attam till 5månader utan körkort, och några böter har jag inte fått än, tar väl länge att räkna ut dessa astronomiska summor...

Tur man har Tiny, annars hade man väl gått under eftersom man inte tar sig någonstanns, och hon är väl den enda som orkar stå ut med mig 24/7 :D Hon är allt söt hon, sötare än sötast,. eller hmm,, kan hon vara sötare än sig själv? Hjärnstopp!

Iaf så har Tiny fått ambition nog att söka två jobb på platsbanken, jag har bara kollat läget, finns inget jag vill ha, så desperat känner jag mig inte än.. Men dröjer nog inte många veckor innan man tar i princip vad som helst..
Imorgon drar vi återigen iväg från Piteå efter att ha vistats här i 6dagar, vi drar nämligen till Tinys stuga, det kommer bli chill, lugnaste stället i världen, bor fan inte ens fåglar där haha!

Sådär, yrat klart! Over

Smurftastik

Om man tar ett rep, klipper det i fyra delar, bränner dom på kanterna och smörjer dom i fotogen, vad får man då?

Rätt svar ; Fyra brända rep indränkta i fotogen!

Gåtans svar förtäljer dock aldrig hur långa repstumparna var ;)

Känner verkligen för att bara yra igång och vara extremt osammanhängande inatt...
Börjar väl med att jag och min Tiny var på arbetsförmedligen idag, iklädda väldigt trashiga kläder för att dom skulle förstå att läget var akut, "we need money" lyste det om oss. Ska dit igen den 1a Okt, sen den 10e...

Andra grejer är väl att Tiny alltid tjatar om att åka cross, hon har tydligen inte förstått att med attam vid styret kan dessa maskiner hastigt och lustigt förvandlas till dödsmaskiner som uiiiiiiilar, ännu värre med passagerare, verkliga uiiiiiliiieees drar den... Och Tina bara skriker av lycka ;D Kanske dags att plutten köper sig en egen dödsmaskin! Hemska tanke, Tiny på en dödsmaskin.. Ser bara uiiilisar framför mig.

Vi skulle se två filmer inatt, hon började se den första själv då jag satt som klistrad framför datorn och bara sa "kommer snart"... 10min senare har hon tydligen somnat, hmmm verkar inte bli någon andra film, en film som jag verkligen ville se, Liftaren med Rutger Hauer.

Mera news är att jag inlett vinterbulken så jag någongång kommer ha energi att ta mig till gymmet, går ju fan inte att göra det på fastande mage, måste få lite fett först!

Sådärja, yrat färdigt... Forma med ätafet och sovgott! Heypa

Hemma!

Kom hem till Piteå kl19,30 igår efter 17dagar på resande fot!
Vi sov i Berlin den 3e September eftersom vi inte bestämt oss vars vi skulle åka.. Iaf så åkte vi taxi från tågstationen (fyfan vad grisigt stor den var 0.o) till ett ställe jag kollat upp i förväg, där var det dock fullt,. så vi vandrade vidare mitt i natten i Berlin, kom till ett nytt ställe, fullt... Men killen i kassan var jävligt schysst och ringde runt åt oss, och han hittade ett ställe..

Dagen efter så for vi, ovetandes om vars interrailbiljetten skulle ta oss, till tågstationen... Vi fick reda på att vi kom till Spanien för 1,5euro, klappat och klart! Spanien here we go! Vi genom Frankrike och slutstationen där var Cerberé, där var vi 6st totalt som hoppade av... Och där var det 10poliser, undra om dom sökte någon haha!

Framme i Spanien hittade vi ett fett nice hotell som inte var dyrt alls om man såg till komfort osv, men vi hittade guldet dagen efter, en camping som låg 5km utanför stadskärnan. Vi bokade in oss 5dagar eftersom priset var jävligt fint, 200kr/natt för en stuga, dessutom såg dom bra ut på bilderna som var på internet, i verkligheten var dom mycket mycket finare! Fet strand hade dom också, det var rena drömmen att vara där, totalt var vi 7dagar på campinen och 2dagar på hotell i Spanien, btw vi var i Tarragona ;p

Efter vi varit i Tarragona drog vi till Paris, tjejen på tågstation sa att det kostade 187euro att åka från Tarragonas tågstation till Paris.. Men hon sa att vi kunde åka regionaltåget gratis över gränsen till Frankrike och fråga där vad det skulle kosta. Eller vi skulle välja mellan Paris och Venedig...
Väl framme så märkte vi att tåget till Venedig gick på morgon och vi skulle alltså vara tvugna att sitta på den dekigaste tågstationen någonsin hela natten för att åka dit, men tåget till Paris gick typ 40min efter vi kom fram, och kostade 1,5euro, så valet var inte svårt direkt..

Paris var rejält fint, massor att se osv, men vi hann fan aldrig sova något, och hotellet sög verkligen, riktigt äckligt ställe..
Sevärdheter värd att komma ihåg från Paris är Eiffeltornet och Notre Dame, såklart :p
Den 17e så började jag och Tina bege oss hemåt, genom Belgien, Nederländerna och Tyskland, medans våra medresenärer, Elin & Lilly for till Venedig. Jag och Tina orkade helt enkelt inte fara dit + att våran ekonomi var inte särskilt bra.

Äntligen hemma! :)

Bilder ---> http://www.pixbox.se/alb_show_id912300_page0.html

5½h kvar

Jepp nu sitter jag och Tina här och väntar på min mor, som ska skjutsa oss till banken så vi kan växla till euro.. Sen ska vi till Tina och hämta hennes packning och mat! Sen bär det av typ. Känns jävla nervöst =D Vi kommer komma hem den 24 september hade vi tänkt...

Värme, here we come :D

Imorgon

Imorgon Tisdag den andra September beger vi oss av för att upptäcka Europa. Känns lite nervöst hiahia.
Vi kallar oss DomLATEluffarna hahahah pga vi heter Lilly Adam Tina Elin.. Vi har kirrat resedagbok så våra nära kan följa oss genom resan som varar 22dagar =>

Förhoppningsvis kommer vi ha tillgång till internet överlag, så vi kan uppdatera med bilder å shit, länk till våran resedagbok är http://www.resdagboken.se/Default.aspx?documentId=3&userId=232796&section=undefined ...

Idag var jag och min Tiny och handlade mat inför tågresan, typ konserver och chips =D Puss på Tina.